Droga ważniejsza niż cel

drogawazniejsza

Czy rzeczywiście droga jest ważniejsza? Ryzykowna teza, jednak ta książka pokazuje, że to jest możliwe, że można być człowiekiem w biznesie, a przynajmniej warto spróbować. Autorowi się to opłaciło …

Pierwsza refleksja, zupełnie jakościowa. Książka jest za długa, albo ja za długo ją czytałem. Męczyłem się z nią prawie 2 miesiące. Tak, męczyłem się, czytając w międzyczasie kilka innych. Refleksja druga, za dużo w niej akademickości, jeżeli mogę użyć takiego sformułowania, za dużo w stosunku do przykładów z życia. Wolałbym  przeczytać więcej autobiograficznych wątków, oczywiście z biznesowego punktu widzenia. Tego co napisałem nie można jednak przyjmować w kategorii wad tej książki, czy jej słabych stron. Nie, książka pana Lachowskiego jest unikalna, opowiada bowiem o czymś, o czym często zdarza się nam wszystkim nie pamiętać lub zapominać. Opowiada o wartościach. Jak wspomniałem są w niej wątki autobiograficzne, z biznesowego punktu widzenia oczywiście, ale gdy zaczynasz się na dobre zżywać i utożsamiać z autorem, nagle przychodzi akademicki dystans. Chyba właśnie to sprawiło, że porzucałem tą książkę tyle razy po drodze. Tak czy inaczej uważam, że to jedna z ciekawszych książek biznesowych jakie przeczytałem.

Niesamowite wydaje się to, że na tak młodym rynku jakim jest Polska, powstała organizacja inna niż wszystkie – mBank. Tak ją pokazuje ta książka, jako coś specjalnego, niespotykanego. Widziałem ten bank od środka, przelotnie ale widziałem. Rzeczywiście jest inny niż większość banków, ale o wartości się nie otarłem niestety. Nie tylko jednak o mBanku opowiada pan Lachowski, w książce znajdziemy wątki związane ze spółdzielczością w Hiszpanii, z Google, Apple i innymi organizacjami. Wszystkie są bardzo ciekawe.

Kiedyś, gdy będę miał więcej czasu przeczytam ją raz jeszcze i zrobię notatki …

One comment

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s